Strona główna » Brytyjska prasa kłamie?

Brytyjska prasa kłamie?

Pod koniec stycznia br., w bardzo kontrowersyjnych okolicznościach w brytyjskim szpitalu zmarł – a właściwie został zagłodzony – nasz rodak, Pan Sławomir. Przypomnimy w skrócie najważniejsze fakty:

Polak trafił na oddział placówki w Plymouth po zawale serca. Uogólniając, jego stan można było określić jako poważny ale stabilny. Nie musiał być podłączony do respiratora, ponieważ oddychał samodzielnie, następnie zaczął odzyskiwać częściową świadomość (m.in. utrzymywanie kontaktu wzrokowego z rodziną). Brytyjski sąd przyznał, że pacjent nie znajduje się w stanie wegetatywnym, jednak uznał, że nie rokuje na dalszą poprawę i wydał werdykt o zaprzestaniu odżywiania i pojenia – w celu wprowadzenia w stan agonii. Z tą decyzją nie zgodziła się rodzina: matka, siostry oraz siostrzenica, poparła ją tylko żona. W ratowanie rodaka błyskawicznie włączył się polski MSZ a także wiele instytucji i osób (m.in.: klinika „Budzik” Ewy Błaszczyk, fundacja CitizenGO, wielu lekarzy i specjalistów w kraju). Wszystkie interwencje i działania MSZ-u, rodziny, fundacji, kliniki i innych zostały całkowicie zignorowane przez miejscowy sąd, po czym na Polaku wykonano wyrok eutanazji. Informowaliśmy o tym tutaj.

Sprawa została odnotowana przez brytyjskie media, jednak ze „świecą w ręce” trzeba szukać w nich prawdziwej relacji. Manipulacja faktami i ewidentne przekłamania zaskoczyły Pana Andrzeja Tutkaja – naszego rodaka mieszkającego w Cardiff. Po przeczytaniu wiadomości w jednym z lokalnych dzienników – Plymouth Herald, postanowił mailowo skontaktować się z redakcją. Wskazał na nieprawdziwe informacje podane w artykule i poprosił o ustosunkowanie się do tego faktu.

Do dnia dzisiejszego nie otrzymał żadnej odpowiedzi od brytyjskiej gazety, w związku z czym przesłał dokumentację swojej korespondencji do Tygodnika Bydgoskiego – współpracującego z Polskim Magazynem w UK.

Poniżej publikujemy treść e-maila wysłanego przez Pana Andrzeja do Plymouth Herald:

 

Dear Sirs

I refer to the link to your article below. I have been following the case and understand that the Polish man who died had food and water withdrawn which ultimately led to his death. I also understand that the Polish man was in a semi-conscious state and was able to survive without life support. I have also seen the video clip which showed him crying as well as maintaining eye contact with his closest family.

I specifically note that you failed to mention that food and water was withdrawn, which ultimately led to his death.

I look forward to receiving your comments regarding this.

Yours sincerely

Andrzej Tutkaj

—————————–

—————-

————

Cardiff

Tel: —————

 

Wife of Polish man who died in Plymouth asks for ‘time to grieve’

https://www.plymouthherald.co.uk/news/plymouth-news/wife-polish-man-who-died-4936549

 

(red.)